Monday, September 22, 2008

taipei romance: chatting transcript

mas arief just gave me some transcripts of our chatting while he was in taiwan.. he named it, "taiwan romance"..
when i read one of the transcript, i suddenly smile.. smile because of happiness, sillyness, and also lonelyness.. (halah..)
i forgot the date, but it was the time he wacthed the baseball game.. he said, he wanted to gave me a baseball jersey.. the number of that jersey was 27.. then i said i liked number 27 because it was related with number 9.. he asked me why i liked number 9.. and the conversation switch into names and weton.. and then switch into our sport experience.. for me it was funny, tee hee..

one day on july 2008..
dwi tupani: gmn pertandingan baseball?
dwi tupani: moto2 ga?
muhammad iskandar: moto......
muhammad iskandar: lumayan...
dwi tupani: poto2..
muhammad iskandar: dapat kaos...
muhammad iskandar: waran biru....
dwi tupani: buat ku yah..
muhammad iskandar: makan pizza...
muhammad iskandar: iya, buat kamu....
muhammad iskandar: aku tadi juga mikir gitu....
dwi tupani: ky gimana sih?
dwi tupani: aku maksa minta..
muhammad iskandar: iya biru tua....
dwi tupani: lagi bt soalnya
muhammad iskandar: terus dapat gantungan hp....
dwi tupani: itu buat kamu aja gapapa...
dwi tupani:
muhammad iskandar: ada dua.......
dwi tupani: yaudah minta satu,haha..
muhammad iskandar: ya.....
muhammad iskandar: tadi lumayan rame....
dwi tupani: maaf ya memaksa...
muhammad iskandar: nggak papa.....
dwi tupani: mana lawan mana sih?yg jago yg mana?trs kaosnya tim yg mana?
muhammad iskandar: aku juga mau ngasih ke kamu kok tadi niatnya....
muhammad iskandar: gajah lawan singa.....
dwi tupani: hihihihi...jd terharu..
muhammad iskandar: menang gajah......
dwi tupani: kaosnya si gajah apa si singa?
muhammad iskandar: terus ke mal jepan kayak sogo gitu...
muhammad iskandar: tapi aku namanya lupa....
muhammad iskandar: bull...
muhammad iskandar: oh salah tadi bulls sama gajah...
muhammad iskandar: kaosmu nomor 27....
dwi tupani: ya,kaos yg kalah dong...
dwi tupani: ku suka angka 27..
muhammad iskandar: kenapa?
dwi tupani: jmlhnya 9...
dwi tupani: since basically i like number 9..
dwi tupani: meski lbh suka angka 18 sih..
muhammad iskandar: why you like number 9?
dwi tupani: namaku dwi tupani gumarwati
dwi tupani: gunarwati..
dwi tupani: jumlah hurufnya 18..
dwi tupani: weton ku 18..
muhammad iskandar: oh gitu....
dwi tupani: 1+8=9
dwi tupani: aku suka mangkanya..
muhammad iskandar: dulu suka 10
muhammad iskandar: itu nomor absen sd
muhammad iskandar: selain itu pemain bola top dulu pasti pake nomor 10....
dwi tupani: iya deh...
muhammad iskandar: iya kau dulu suka main bola....
muhammad iskandar: waktu kecil ikut klub....
muhammad iskandar: terus smp nggak lagi...
muhammad iskandar: tapi sempet juga.....
dwi tupani: iya deh yg ikut club...kok ga diterusin sih
muhammad iskandar: smp ganti main badminton meski masih main bola dikampung....
muhammad iskandar: nggak malas....
muhammad iskandar: aku nggak suka lari......
dwi tupani: iya deh yg ga malas..
muhammad iskandar: aku nggak kuat lari......
dwi tupani: aku suka lari..meski skrg dah berat bgt kyknya lari..
muhammad iskandar: aku suka main aja.....
muhammad iskandar: padahal kalau main bola bener, lari itu penting......
muhammad iskandar: aku pernah main sekali di stadion sriwedari...
dwi tupani: yaiyalah..ntar kita latian lari yuks..
muhammad iskandar: ternyata besarnya audzubillah........
muhammad iskandar: belum ampe turun minum dah ngos-ngosan....
muhammad iskandar: terus, malas dech.....
muhammad iskandar: badminton suka, tapi ganda.....
dwi tupani: yaudah,ntar kita latian lari keliling lapangan bola 2x42 menit..
dwi tupani: kok 42..2x45..
muhammad iskandar: kamu yang lari ya...
muhammad iskandar: kuikuti pakai sepeda gimana?
dwi tupani: kamu lah..
muhammad iskandar: ya kamu kan suka lari.....
muhammad iskandar: aku tuh kalau lari perutku tuh seduken....
dwi tupani: cemberut..
muhammad iskandar: tahu suduken....
dwi tupani: tau..
muhammad iskandar: ya gitu dech.....
dwi tupani: aku jg kadang2 suduken..
dwi tupani: tp klo ga dirasa2 mlh gapapa..
muhammad iskandar: aku pasti terasa dech....
dwi tupani: iya deh...
muhammad iskandar: kenapa aku milih bola, salah satunya ada jeda lari....
muhammad iskandar: jadi nggak melulu lari....
muhammad iskandar: paling sprint kalau lagi dribel atau kejar bola...
dwi tupani: aku milih leyeh2 aja deh klo gitu..
muhammad iskandar: lho....
muhammad iskandar: katany mau olahraga....
dwi tupani: kan aku moody..
dwi tupani: terserah dong
muhammad iskandar: iya dech, yang moody.......

No comments: